preloader
Kuhajmo na pari

Kuhajmo na pari

Kuhanje na pari (parenje) omogućuje da se u najvećoj mjeri sačuvaju nutritivna svojstva hrane.

Riječ je o tehnici kuhanja orijentalnog porijekla u kojoj se izbjegava izravan kontakt vode ili masnoće s hranom koju kuhamo, a pritom se upotrebljavaju posebna pomagala.

Među najstarijim takvim pomagalima su košarice od bambusa koje se koriste u kineskoj kuhinji, i to tako da se na dno posude ulije malo vode pa se košarica od bambusa smjesti u nju. Te su košarice vrlo praktične jer se mogu koristiti i za posluživanje pripremljenog jela.


Postoje i košarice od metala, s pločicama koje se preklapaju kao latice cvijeta. U takvu košaricu stavite povrće ili meso narezano na jednake komade, na vatri zagrijte lonac s dva prsta vode u koju ste dodali nekoliko zrna papra i u nju smjestite košaricu. Ako je nemate, poslužit će vam cjedilo od nehrđajućeg čelika.

 

Vrijeme kuhanja ovisi o namirnicama. Tako je, na primjer, brokuli potrebno tek nekoliko minuta, dok kuhanje na komade narezane mrkve i mladog krumpira može trajati i do 50 minuta.


Ne zaboravite:

  • Ako odjednom kuhate više različitih namirnica, na dno stavite veće i teže komade, ali pripazite da su svi podjednake veličine.
  • Za kuhanje na pari bitno je izmjeriti tekućinu u donjoj posudi tako da nikako ne dođe u kontakt s hranom koju kuhate. Lonac obavezno pokrijte poklopcem da para ne izlazi. U vodu možete dodati začine po želji.
  • Povrće je bolje ne soliti prije, nego na kraju kuhanja, jer mu sol može promijeniti boju.

Kuhanje na pari je vrlo zdrav način pripreme hrane jer namirnice ne dolaze u neposredan dodir s tekućinom i tako ne gube hranjive tvari kao što su minerali i vitamini topivi u vodi. Osim toga, para ravnomjerno distribuira toplinu i na taj način čini hranu hrskavom i lakše probavljivom. Koju namirnicu vi najčešće kuhate na pari?